Bosvruchtensmoothie

Bosvruchtensmoothie

De smoothie als ontbijt is natuurlijk al jaren hip, maar het feit dat we foto’s maken van ons ontbijt en andere eten is nog niet zo heel oud. Een smoothie doet het altijd goed op een foto. Er zijn maar weinig mensen die er niet watertandend naar zullen kijken. Maar zo’n (doorgaans) gezonde rakker leuk op de foto krijgen is nog een tweede. Want voor je een plaatje hebt kunnen schieten is je Instagrammable topping al weggezakt…. Dus, hier een simpel receptje voor een lekker dikke smoothie.

Wat heb je nodig (2 pers.):

  • 2 bananen
  • 250 gram bevroren bosfruit
  • 40 gram havermout
  • 200 ml. lobbige yoghurt of kwark (ik gebruikte hier de Mild&Creamy ongezoet van Alpro #nospon)
  • stevige blender
  • topping zoals pistachenoten, kokosflakes of wat je lekker vindt

Hoe maak je het:

Simpel, mik alles in de blender en mix tot een glad geheel. Serveer in leuke glaasjes met een rietje en wat topping (die dus niet wegzakt!)

De smoothie wordt voornamelijk stevig door de mix van ingrediënten. Banaan maakt het dik en zoet. Het bevroren fruit zorgt voor extra versteviging en verfrissing. De havermout geeft het nog net dat tandje extra stevigheid en zorgt dat je een goed gevuld gevoel hebt. Wordt de smoothie te dik, maak er dan een smoothiebowl van of doe er meer yoghurt/kwark bij of wat water.

Geen verheffend recept, maar je hoeft niet altijd ingewikkeld te doen om lekker te kunnen eten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.