Bloemenbezorgdienst Topbloemen

topbloemen

Topbloemen is denk is wel de bekendste bloemenbezorgdienst in Nederland. Ik heb al regelmatig een bosje via deze bezorgdienst mogen ontvangen en dat beviel wel. Bij mijn Moederdagtest kon deze bloemenbezorger natuurlijk niet ontbreken. En al met al rolden ze redelijk goed uit deze test.

In 1999 besloot Edwin van Arkel zijn passie om mensen blij maken met bloemen om te zetten in een bloemenbezorgbedrijf en richtte hij Topbloemen op. Samen met circa vijfhonderd lokale bloemisten zorgt het bedrijf ervoor dat er veel mensen kunnen genieten van een mooie bos bloemen. Al snel begint het bedrijf te groeien en wordt het bedrijf de vaste bloemensponsor van All You Need Is Love (televisieprogramma met Robert ten Brink) en De Leukste Moeder Van Nederland (programma van radiozender 100%NL). Daarnaast is Topbloemen het eerste bloemenbezorgbedrijf dat op Moederdag verse bloemen bezorgt.

Boeket Sofia

Het bezorgen kost 5,95 en een kaartje 1,50. Aangezien ik bij mijn test maximaal 25 euro uit wil geven, kon ik dus een bos uitzoeken voor 17,55. Topbloemen heeft een overzichtelijke website en biedt bloemen aan in diverse prijsklassen. Er staan al boeketten op de site vanaf 12,95. De prijzen die getoond worden zijn die voor de standaard boeketten. Tegen een meerprijs kun je ook grote of extra grote boeketten bestellen. Tevens kun je er een passende vaas bij bestellen. Topbloemen levert in 73 landen en kan, tegen meerprijs en mits voor 14.00 uur besteld, dezelfde dag nog leveren.

sofia topbloemen
Boeket Sofia volgens de website

Ik kies voor boeket Sofia, een mooie bos met diverse kleuren gerbera’s. Bij doorklikken staat er heel klein onder de foto dat de geleverde bloemen iets kunnen afwijken van de getoonde afbeelding. Als je verder gaat kun je een kaartje kiezen. De kaartjes hebben allemaal dezelfde lay-out, alleen de tekst is anders. Je kunt ook zonder kaartje versturen. Bij de volgende stap kun je extra’s toevoegen als een fles wijn of bonbons. Betalen kan op veel manieren en Topbloemen houdt je per mail goed op de hoogte van het proces. Ze beloven te leveren tussen 9 en 18 uur de volgende dag.

Verwelkte bloemen

De dag erop staat er pas rond 17 uur een bezorger op de stoep. De bloemen zitten in een handige, waterdichte zak/doos die dient als vaas. Ze worden bezorgd door de bloemist uit de buurt, de bedrijfssticker zit op de zak. Ook zitten er verzorgingstips bij, bloemenvoeding en een kortingsbon van drie euro vijftig. Ik volg de volledige verzorginstructie, maar amper twee dagen later beginnen veel bloemen al te hangen en uit te vallen. Ik dien een klacht in bij Topbloemen via de mail met een aantal foto’s erbij. Pas na ruim twee dagen en twee mails van mijn kant, ontvang ik bericht van Topbloemen dat er een nieuwe bos aan komt.

topbloemen
De bezorgde bos na twee dagen

En zoals beloofd krijg ik de volgende dag een nieuw bos geleverd met nog een extra kortingsbon en excuses. Bij deze bos zitten wat extra verzorgingstips als: ‘laat de bloemen niet in deze verpakking staan.’ Ik vind dat een beetje gek, net of het aan mij ligt. Ook als ik de bloemen niet netjes verzorgd zou hebben, maar alleen in een vaas met water had gegooid, is het niet de bedoeling dat de bloemen na twee dagen al gaan hangen en uitvallen. De nieuwe bos staat overigens ruim een week, dus uiteindelijk is de garantie van zeven dagen gehaald. Beide boeketten zijn bijna identiek aan de foto op de website.

Conclusie

Topbloemen heeft een ruim aanbod en een overzichtelijke site. Ze bezorgen de bloemen heel netjes in een bak met water en je krijgt er bloemenvoeding en verzorgingstips bij. Ook krijgt de ontvanger een kortingsbon, evenals de verzender overigens, en een mogelijkheid om de verzender te bedanken. Dat dus ook als je niet weet wie de verzender is.

Ze werken met lokale bloemisten dus je moet maar net een goede bloemist in de buurt hebben. Beetje jammer dat mijn eerste bos zo snel verwelkte, de tweede bos was prima. Al mag een bezorgdienst best de hand in eigen boezem steken na een klacht. Klachten worden netjes afgehandeld maar je moet er wel zelf erg achteraan zitten.

Het kaartje is een saai printje, beetje prijzig voor 1,50. Het boeket komt exact overeen met het plaatje op de website, al vind ik de boeketten niet aantrekkelijk gepresenteerd op de site. Ook vraag ik me af of de bos gerbera’s het geld dat ik ervoor betaal waard is.

Al met al een prima bezorgdienst. Niet heel goedkoop, maar ook niet extreem duur. Meld je wel snel af voor de digitale nieuwsbrief, want ze spammen je helemaal gek.

 

NB De bloemen zijn besteld en geleverd aan het eind van februari 2019. Dit blog is begin mei 2019 geschreven. Ik word niet gesponsord en betaal alles zelf.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.